پیشنهاد سردبیر

در حالی که رییس جمهور آمریکا خود را آماده سفر به عربستان سعودی می‌کند، احتمال شکل گیری همکاری اعراب منطقه خلیج فارس با ناتو قوت گرفته است.

احتمال همکاری امنیتی کشورهای عرب با ناتو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  در آستانه سفر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه و برگزاری نشست با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ،رییس جمهور آمریکا  و مقام‌های ارشد کشورهای عرب منطقه به بحث پیرامون احتمال همکاری امنیتی با ناتو  و نیز  تحولات اقتصادی در منطقه خواهند پرداخت.

به نوشته نشریه «نشنال» جان کری نیز پنجشنبه گذشته با حضور در منامه ، پایتخت بحرین زمینه حضور اوباما در 21 آوریل سال جاری (ده روز بعد) را در عربستان سعودی با سران این کشور و دیگر  شرکای عرب ریاض فراهم آورد.

جان کری  از تشکیل کار گروهی بین واشنگتن  و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس  برای مواجهه با چالش‌های اقتصادی در هنگامه پایین بودن بهای نفت  خبر داد.

این نشریه در تحلیلی کوتاه در زمینه آمریکا و ایران نوشت: با وجود امیدواری دولت اوباما  مبنی بر این‌که برجام موجب قدرت گرفتن میانه روها در ایران می‌شود، ایران پرتاب‌های موشکی تحریک کننده‌ای را انجام می‌دهد و دخالت در امور سوریه و یمن را نیز رها نکرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.